Αθήνα   28°C
LIFO

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Βούτυρο στο ψωμί μου

Είναι βέβαιο ότι όσοι ακόμη βρισκόμαστε στην πόλη , στο μυαλό μας έχουμε μόνο τις εικόνες χαλάρωσης των διακοπών. Και αυτές συμπεριλαμβάνουν φυσικά την αποθέωση της γεύσης.

ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
Image

Ανάλογα με την κούραση που κουβαλάνε ο νους και το σώμα, ο καθένας αποζητά, όλο και περισσότερο, εκείνες τις πιο ανέμελες, δυσεύρετες στιγμές της καλοκαιρινής ευτυχίας. Τον ύπνο, για παράδειγμα, για όσες ώρες το πνεύμα μας επιθυμεί. Το πρωινό ξύπνημα, χωρίς τον πονοκέφαλο της καθημερινότητας. Το πλούσιο, γευστικό, μυρωδάτο πρωινό, χωρίς περιορισμούς. Με ψωμί απο το διπλανό φούρνο, βούτυρο, μαρμελάδες, και ό,τι μπορεί να επιθυμήσει ο ουρανίσκος όταν βρεθεί στην εξοχή. Μα, θα κάψουμε στην παραλία τις θερμίδες, μετά…

Αν ξαναρχίσατε ν αλείφετε με βούτυρο το ψωμί σας -εντός ή εκτός των τειχών-, γράφει αυτή την εβδομάδα η «Independent», δεν είστε οι μόνοι. Η Αγγλία του παραδοσιακού english breakfast αυξάνει την κατανάλωσή της στο αγνό βούτυρο από γάλα με τέτοιους ρυθμούς, που αποτελεί πλέον θέμα για τις οικονομικές εφημερίδες. Κυρίαρχη τάση στη στροφή της βρετανικής διατροφής που καταγράφεται υπέρ του organic είναι η κατανάλωση βουτύρου κι όχι μαργαρίνης.

Ο Μάικλ Τζάκσον λάτρευε το φρέσκο βουτυρο, και μάλιστα είχε δρομολογηθεί η ανέγερση του βουτυρένιου αγάλματός του στην έκθεση της Αϊόβα στην Αμερική.

Πόσο αμαρτωλό, ή πόσο σοφό είναι τελικά το βούτυρο στο ψωμί μας, και πόσο δικαιούται τη θέση του στο πρωινό, τουλάχιστον των διακοπών;

Καταρχάς, η ενέργεια του κάθε οργανισμού και η σωστή της καύση μέσα στην ημέρα βασίζεται σε μια σχετικά μικρή αλλά αναγκαία ποσότητα ζωικού λίπους που πρέπει να λαμβάνουμε απο το συνολικό πακέτο διατροφής: την πέτσα απο το κοτόπουλο, το παχάκι από το σουβλάκι, και, για όσους το προτιμούν, απευθείας από το αγνό βούτυρο. Τριάντα γραμμάρια ημερησίως επιτρέπονται στους άντρες και 20 στις γυναίκες, από τα οποία τα 10 επιτρέπεται να είναι βούτυρο από γάλα, ακόμη και σε παιδιά.

Η πιο εντυπωσιακή έρευνα, μάλιστα, που ανακοινώθηκες τελευταία αναφέρει μείωση των συμπτωμάτων αλλεργιών και άσθματος στα παιδιά, όταν καταναλώνουν βούτυρο και όχι μαργαρίνη. Το Πανεπιστήμιο του Awkland ξεκίνησε εκτενέστατη έρευνα για να ανακαλύψει ποιος μπορεί να είναι στο βούτυρο αυτός αντι-αλλεργικός μηχανισμός, αφού διαπιστώθηκε ότι τα παιδιά που τρώνε βούτυρο και είναι αλλεργικά ή πάσχουν από άσθμα αντιμετωπίζουν πολύ λιγότερα συμπτώματα άσθματος και αλλεργιών σε σύγκριση με εκείνα που αντί για βουτυρο τρέφονται με μαργαρίνη.

30.7.2009
 
Facebook Twitter Google Bookmarks
 
Κανονικό μέγεθος σώματος κειμένου Μεγέθυνση σώματος κειμένου +1 Μεγέθυνση σώματος κειμένου +2 
 
 
Copyright© 2009 ΔΥΟΔΕΚΑ Α.Ε.       Ανάπτυξη εφαρμογής verve VERVE Internet & Open Source Solutions  / Διεύθυνση project FairyNetwork